BACK

Jag är tillbaka. Det kom aldrig något förklarade inlägg, får se om det kommer över huvud taget. Här kommer i alla fall två bilder på mig, troligen från förra helgen.

   

Igår spenderade jag dagen i NY. Fem och en halv timma på MET Museum med all konst, statyer och diverse andra saker från alla världens hörn. Stället var som en labyrint, jag gick vilse, åt en svindyr och äcklig lunch och bara var kulturell. Ett bra besök och jag är glad att jag gjorde det! Mötte därefter upp med Lux-Emelie coh vi åt middag på ett mysigt litet ställe. Sedan kom ju det bästa, Emelie tog med mig till en nattöppen hattaffär och jag gick därifrån med en (dyr) ny hatt, min första någonsin. Jag kommer att se så attans flashig ut i den att det är otroligt!

Den andra saken jag vill berätta om hände idag. Allie och jag hamnade i ett bråk och Allie gillar inte att bli tillsagd och började skrika en massa elaka saker. Det hela slutade med oss båda i tårar men vi blev sedan sams igen. Mitt hjärta var dock lite krossat men jag kom över det. När Julie och Brian fick höra vad som hade hänt ledde det till utskällningar/föreläsningar om hur man beteer sig och hon tvingades att be om ursäkt återigen. Nu är hennes elektroniska leksaker borttagna som konsekvens och jag hoppas så innerligt att detta inte upprepas. Julie och Brian skäms och tar det hela väldigt allvarligt vilket jag såklart uppskattar. Jag vet ärligt talat inte vart tårarna kom från just då, jag ser mig inte gärna som den bölande typen. Vad jag dock vet, att just då i det tillfället ville jag inget hellre än att packa mina väskor och komma hem. Men man måste ha dåliga dagar för att kunna uppskatta de som är bra, eller hur?

Så, nu har jag delat av mig lite av min vardag. Jag hoppas att allt är bra med er som läser. Jag ska kanske försöka bättra mig på att hålla er uppdaterade här, men lusten finns liksom inte alltid där och ibland känns min vardag så trist att jag inte vill dela med mig av den. På lördag kommer Lux-Emelie ut hit på landet och då ska jag visa henne de riktiga amerikanarna, eller kanske inte. Men en del viktiga amerikanska affärer i alla fall.

Ha det så bra kära läsare! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

visa hatten! visa hatten! visa hatten! visa hatten! visa hatten! visa hatten! visa hatten! visa hatten!

c'mon dooooo it!

(yes, jag är sjuk igen. det har satt sig på hjärnan den här gången)

2010-04-23 @ 17:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0