Oh My God!

Jag har länge velat berätta om en mycket störd sak här borta i Amerikat. Vi vet ju alla att amerikanarna kan vara lite korkade men jag vet inte om detta kanske kan ta priset. Om jag har fattat saken rätt finns det ingen lag som säger att personer på motorcykel behöver använda hjälm eller annan form av skyddsutrustning (en statlag som gäller i CT, kan vara annorlunda i andra delstater). Detta resulterar såklart i att nu och med vädret så ser man många många motorcyklister som kör runt i t-shirt och shorts och inget på huvudet (kanske en bandana men vad tusan, den kan de lika gärna ta av!). So, tell me, är det stört eller?

Idag när jag var ute på morgonpromenad med musik i öronen hör jag helt plötsligt en crash bakom mig. Vänder mig om och 25 meter från mig, på andra sidan vägen är det en man som har kört omkull med sin motorcykel. Som tur var körde han liksom upp på gräset så landade mjukare än asfalten, han hade hjälm och i och med att den var i en kurva kom han inte allt för fort (dock skulle han troligen inte ha kört vält om han hade saktat ner ytterligare). Jag som den trogna medmänniskan springer ju såklart tillbaka för att hjälpa honom. Han har lyckats få ut sitt ben som var mellan hojen och marken och är i full färd med att resa cykeln när jag kommer fram. Jag ser till att han mår bra, inga smärtor och inte snurrig. Sedan hjälper jag honom att resa cykeln och han tackar för hjälpen. 5 minuter senare när jag nästan är hemma ser jag honom svänga förbi mig, ingen blinkers, sne spegel och lite grästovor på cykeln. Tur att hjälmen var på, det där hade kunnat sluta illa!

Det var min morgon, dagens hjälte kanske? Haha, nu väntar jobb, solen skiner men det är lite kyligt, blir nog ändå ett par timmar utomhus. Ikväll väntar säsongsavlsutning på Glee, hur ska man festa till det? Lite svenskt godis kanske?

Kommentarer
Postat av: Tobias

Hej..



I någon delstat var det så att om man hade sjukvårdsförsäkring (speciell sort tror jag) så fick man köra utan hjälm. För var man försäkrad fick man ju sjukvård. Hade man ingen försäkring så var det olagligt att köra utan hjälm. Mycket konstigt är det iaf.

2010-06-15 @ 09:52:36
Postat av: Annika

komplimang eller diss?

ville visa min syrra (för du vet ju att du är den bättre av oss) för min dejt (som f.ö har fem ungar redan och marockan, inte för att nån av oss dömer men han pratar ändå inte svenska).

allt gick bra tills du kom in i bilden.

vad är det med dig?

förutom.... FYRA???!

nåväl. han säger att vi är lika. vad tycker vi om det?

2010-07-03 @ 00:14:07
Postat av: Mustafa

Hon är värd minst 45 kameler... men jag har fem ungar så jag kan bara betala 35, tror du att det är okej?

2010-07-03 @ 00:18:13
Postat av: Ali

Mustafa det där låter inte ok, jag skulle ge minst 55.

2010-07-03 @ 00:19:25
Postat av: Anna S

Det där var väldigt anstötande.



Hoppas du har det bra i staterna! :)

2010-07-03 @ 00:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0