Fredag med huvudvärk

Ska alldeles snart ta två alvedon och hoppas på att huvudvärken som dök upp igår och väckte mig flera gånger under natten kan försvinna så jag kan slippa denna smärta. Helt otroligt hur kass jag känner mig så fort jag får huvudvärk, har så hellre ont i magen eller halsen än huvuvärk. Det är verkligen det värsta, uscha mig!

Jag vill berätta om en konversation jag och Allie hade häomdagen. Den handlade om jordnötssmör och jag brättade att jag började bli så himla amerikansk som gillar jordnötssmör så mycket nu. Då säger hon:
-Men Stina, det är okej. Jordnötssmör är ju nyttigt!
-Jasså?, säger jag.
-Ja, jordnötter är ju en nöt, växer på träd så det är ju nyttigt. Och det är inte alls så mycket smör i jordnötssmöret. Dessutom är ju smör ganska nyttigt det också!

Ja, vad ska man säga? Familjen är ju helt övertygad om att ost är supernyttigt också. Ät hur mycket ni vill! Och för att inte tala om sirap! Nej de är ju ingen fara, det kommer ju från träden så det måste vara nyttigt.

Vad har hänt annars då?

Onsdagen var inget speciellt. Jag hade stickning på kvällen och började avsluta min halsduk, vi lärde oss hur man gör med fransar. Jag ska fota den en dag så ni får lite kort på den! :)

Torsdag började med mitt liv första amerikanska collegeprov. Man fick en lite anteckningsbok, specialgjord för detta tillfälle, fräckt! Frågorna var väl sådär, den första hade jag inte en aning om, chansade vilt och Gud vad pinsamt när han läser de! Jaja, får jag ett D blir jag stolt, A är högst F är lägst. Som sagt, hade inte pluggat och är glad att jag inte la ner med tid på det, hade inte lönat sig ändå känns de som. Roligt att ha de gjort, nu får vi se hur det går. Nästa vecka är de spring-break för college (även om de inte är vår) så då är jag ledig. Sedan jobbade jag som vanligt och på kvällen åkte jag och kollade på bio här i Newtown Biljetterna kostar $2 och jag kollade på It's Complicated, söt film riktad åt en äldre publik. Salongen var smockad med folk! Kon lite sent så fick sitta på en kant men såg minst lika bra ändå. Skrattade en del så jag är glad att jag gick. Egentligen skulle jag träffat den tyska tjejen igår men hon kunde inte. Ska troligen träffa henne ikväll istället, hon ville gå på en film så då ska vi till stora teatern och se vad de har där!

Idag väntar en heldag med Colin. Lek på gymmet en stund på dagen, lunch ute och så hoppas jag att denna dagen försvinner fort, och huvudvärken likaså. Flickorna kommer hem i eftermiddag också så jag har alla tre ett par timmar, hoppas att det blir lugnt.

Jag hoppas att eran fredag är bra och att helgen blir toppen för er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0